\"\"

\"\"

\"\"

 

bixenonové projektorové čočky, xenonové výbojky typů h1, h3, h4, h7, h11, HB3(9005), HB4(9006), HB5(9007), D1R, D1S, D2R, D2S, bixenonové výbojky H4 H/L, xenonové sady a startéryV našem sortimentu najdete: LED světlomety pro denní svícení, Angel Eyes, xenonové sady, xenonové výbojky, xenonové adaptéry a měniče, HOD žárovky, LED žárovky, autorádia, DVD, LCD monitory, parkovací systémy, parkovací senzory a další autodoplňky


RADY A TIPY
Průvodce výběrem HID sady

Jednoduché výbojky nahrazují jen jeden typ světla.

Parabola tohoto světla je tvarovaná jen pro tento typ světla.

Mohou to být buď tlumené, nebo dálkové, nebo mlhovky.

Z takovéto paraboly neuděláte bi-xenony !

Dvojité výbojky nahrazují obvykle dvouvláknové žárovky typu např. H4 a HB5.

Parabola tohoto světla je tvarovaná pro oba typy světel. Jedna polovina pro tlumená, druhá pro dálková.

Pozor! Tyto se dělají v několika provedeních a velice rozdílných vlastností. Vysvětlím na příkladu výbojky H4:

H4/1 Pozor dají se koupit i jednoduché výbojky v patici H4. Tyto nejsou schopny přepínat dálkové/tlumené !
H4/2
(výbojka+halogen)
Provedení výbojka + halogen svítí na režim "dálkové" velice špatně a to proto, že přilepená halogenová žárovka má kolem 30W a to je podstatně slabší než 55W u klasické halogenové žárovky H4

H4/3

(telescope, flex,...)

Provedení "Flex","Telescope", "Hi-Lo" poskytuje nejlepší výsledky. K jedné patici stačí jen jeden měnič. Přepínání světel se dějě posunem výbojky za clonkou. V clonce je výřez. Při režimu "tlumené" světla je ohnisko výboje cloněno. Při přepnutí do režimu "dálkové" je ohnisko výboje elektromagneticky posunuto na úroveň výřezu v clonce a tím osvicuje i druhou část paraboly. Přepínání probíhá okamžitě. Této sadě už můžeme říkat bi-xenonová. U této sady je potřebná kabeláž s relé, která je společná pro obě výbojky. Tato kabeláž se připojuje na spínací skříňku nebo na akumulátor a ovládání si bere z jednoho H4 konektoru. Kabeláž je samozřejmě součástí sady.

H4/4

(výbojka+výbojka)

Provedení výbojka + výbojka má na jedné patici 2 výbojky. Sada obsahuje 4! měniče. Přepnutí do režimu "dálkové" zažehává výboj na druhé výbojce. Přepnutí tedy není okamžité tak jako u předchozích typů, Výbojky bývají velice špatně odstíněny a většinou i významně oslňují.

Barva vyzařovaného světla (chromatická teplota) je udávána v Kelvinech. Barevné spektrum výbojek sahá od žlutých až po fialové.
Pozor ! Při výběru barvy se řiďte následujícími radami:

Lidské oko není zvyklé v noci na modré světlo. Oko je zvyklé na žlutou barvu hořícího ohně (2700K) a nemá problémy ani se studenou bílou (5000K). Vyšší chromatická teplota už může někomu vadit a unavovat oči.
Čím vyšší chromatická teplota, tím vyšší lom světla při přechodu paprsku do kapalného skupenství (Čím více K, tím hůře vidět na mokru a v mlze).
Světelný tok se udává v Lumenech a seriózní prodejce by je měl znát. V tabulce níže vidíte jak světelný tok klesá se vzrůstající chromatickou teplotou.
Automobilky se rozhodli montovat do nových vozů s xenonými světlomety výbojky o chromatické teplotě 4300K - z vlastních zkušeností také doporučuji 4300K nebo 5000K.
Obrázek Chromatická teplota (Kelvin) Světelný tok (Lumen) Komentář
3000K 2800 lm žlutá Vhodné do mlhovek, ale můžete mlhovkama oslňovat protijedoucí.
4300K 3200 lm Teplá bílá Tyto teploty si jsou velice podobné a je težké poznat rozdíl. Berte v úvahu i toleranci při výrobě. Někteří výrobci ani 5000K nenabízí.. DOPORUČUJI !
5000K 3200 lm Studená bílá
6000K 2800 lm Nádech modré V noci "vytahuje" bílé čáry na silnicích. Na mokré silnici už klesá viditelnost
8000K 2550 lm Modrá V noci zásadně jiné světlo, které unavuje oči. Na mokru špatný
10000K 2200 lm Modro-fialová Jen tuning. Jen ve dne. V dešti v noci raději nejezdit.
15000K 2100 lm Fialová Jen tuning. Jen ve dne. V dešti v noci radši nejezdit.

Výbojku lze rozsvítit (zapálit výboj) jen vysokým střídavým napětím.
K tomu je potřeba měnič napětí, neboli ballast.
Všechny měniče, které dodáváme jsou digitální, celokovové, vylité antivibrační gumou a s rekordně nízkými startovacími proudy !!!
Premium - zdokonalený standardní měnič. Silnější kabeláž, novější elektronický obvod a hlavně pomalejší náběh výboje. Pomalejší náběh výboje významě šetří výbojku. Pro svůj pomalý náběh se nehodí do jednoduchých dálkových světel.

Slim - tenký, lehký a plně digitální měnič. Všude tam, kde je málo místa a nebo jsou obavy z rušení okolních spotřebičů (jako třeba CBčko).

Can-Bus - ballast vhodný do nových vozů. Eliminuje problémy s instalací v nových vozech, kde je použita datová sběrnice Can-Bus, jako např. odpojování elektrického obvodu světel při zážehu výboje. Elektronika totiž zvýšený odběr vyhodnocuje jako zkrat a obvod odpojí. Tento měnič také potlačí upozornění na přepálenou žárovku.
Warning Canceller - modul, který se připojuje ještě před měnič a slouží k eliminaci hlášení palubního počítače o prasklé žárovce. Měnič Can-Bus má již tento modul v sobě.